Pages

saranghae

saranghae

Wednesday, November 3, 2010

C.U.R.I.G.A

Hari ni aku nak kongsi tentang salah satu daripada perkara negatif yang selalu ada kt dlam diri kita.....iaitu CURIGA....korang sure salu gak ada perasaan cengginikan??? bohong le klu sape yg kata dlm hidup dia tak pernah ada perasaan CURIGA

Aku selalu dihimpit rasa CURIGA terhadap pasangan aku. Korang faham2 jelah klu perhubungan jarak jauh. kita tak nampak apa yang dia buat dan dia tak nampak apa yang kita buat so..hanya KEPERCAYAANlah yg menjadi teras dan menjadikan sesuatu hubungan tu kuat dan berkekalan. Aku ni lak jenis yang klu dah sayang kt orang memang sayang giler2 (nsb i tk giler k!). Pastue ada sikit tamak le....klu bole nak dia sentiasa dekat dgn aku (dkt dlm ertikata dkt dgn YM ke GTalk ke FB ke Twitter ke SMS ke) sebab kitorang ni jauh dipisahkan oleh lautan. Klu takde berita dari dia aku mulalh fikir yg bukan2 dan CURIGA pun mulalah datang dlm pale otak aku ni. (very the teruk kan?)

Hinggalah satu ketika aku terpikir sampai ke mana aku nak hidup dengan CURIGA tue khaaann?? Aku mula sedar yang perasaan CURIGA tue hanya akan merosakkan hubungan harmoni antara aku dgn Si Dia. So aku pun mulalah berfikir...apa yg bole dan perlu aku buat untuk kurangkan (sila baca btl2 ye "kurgkan" and bkn hlgkan sebab aku rsa msh perlu ada CURIGA tue tp dlm volume yg sedikit le). 

Insyaallah aku akan cuba utk jadi yg terbaik dan sentiasa berfikiran positif...taknak lagilah CURIGA2 ni...seksa jiwa tau...aku akan pegang pada apa yg dia cakap kat aku bahawasannya Cinta tak semestinya selalu bersama. Ada ketika kita harus bersama dengan kawan2 dan keluarga.....hmmm betul kan...kan...

Jadi kawan2 mulai sekarang marilah kita bersama-sama mengurangkan perasaan CURIGA dalam diri....agak2 klu CURIGA tue dtg menjengah je cepat2 baca ayat kursi byk....biar dia gi jejauh....syuhhhh!! syuhhh!! Lagi 1 ada kwn yg selalu berpesan agar sentiasalah berfikir yg baik2 shja krn tanpa kita sedari apa yg kita fikirkan tue akan menjadi 1 doa dan apabila ALLAH tunaikan doa kita yg tk brp elok tue jgnlah pulak kita salahkan takdir krn selama ini itulah yg kita doakan. Sentiasalah memafkan org2 disekeliling kita krn secara tak langsung kita dpt menjernihkan hati kita.

Mak aihhhh aku rsa panjang dah entry aku ni....ntah ada org nak baca ntah tidak khaaaannn.....so peringatan buat diri aku sendiri 

"CONTROL YOUR EMOTION..DON'T LET EMOTION CONTROL YOURSELF"


P/S : Ketika hati memanggil ada rasa merindu akan CINTA










No comments:

Post a Comment