Pages

saranghae

saranghae

Thursday, November 25, 2010

Ketika hati memanggil ada rasa merindu akan Cinta

Aku punya pilihan?
Nyata aku tak punya
Habis kemana harus ku adukan resah hati?
Bilamana kau tidak lagi sudi mendengar

Hatiku luka namun ada kau peduli?
Tidak dan tak akan pernah
Harus aku bagaimana?
Kemana lagi harus ku adukan?

Aku berlari deras dan terus berlari tanpa menoleh ke belakang
Kerna takut ditinggal mentari
Ku terus mendongak sambil berlari agar ku tak hilang jejak mentari

Hingga di satu saat kakiku tersadung akar di tanah
Tersembam aku ke atasnya
Terasa perit dan sakitnya namun aku tak lepas dari memandang mentari
Aku bangkit dan mahu mengejar mentariku

Tunggu!!! Jangan pergi tanpa pamitan selamat tinggal
Ahhhh!!!! Mentari itu tetap pergi dan tak menunggu aku walau sedetik pun
Hmmm...aku kecewa lagi...aku sudah hampir ke dada langit menggapai mentariku
Namun mentariku tak sedikit pun sudi menungguku


Terlepas genggaman jemari pandangan
Bukan terlepas tapi mentariku yang melepaskannya
Lelah ku berlari menggapai tanganmu
Kau jauh dan semakin menjauh hilang di balik gunung dan awan

Pergilah andai itu yang terbaik buatmu
Aku di sini tetap setia menanti 
Kerna......
Ketika hati memanggil ada rasa merindu akan Cinta

-Sue-
Kuala Lumpur, 25 Nov 2010
2.45pm





No comments:

Post a Comment