Pages

saranghae

saranghae

Thursday, November 11, 2010

Nota Cinta Yang Berkecamuk

Kala malam mula berlabuh
Aku masih di sini setia menanti
Sebuah jawaban yang tak pasti

Kala malam berganti siang
Aku masih di sini tetap setia bersama warna-warna semalam
Yang belum pasti akan kesudahannya

Aku masih menantikan kesudahan kisah cinta ini
Yang kau hikayatkan kepadaku
Andai kesudahannya bahagia Aku senang
Andai kesudahannya kisah duka harus bagaimana aku?

Andai aku kehilanganmu
Saat itu duniaku pastikan terhenti berputar
Matahari tak mampu lagi tersenyum
Sang bayu tak sudi lagi menyapa
Burung-burung berhenti menyanyi

Pada malam akan ku titipkan pesan bahwa siang sentiasa setia menanti
Pada siang akan ku khabarkan yang malam sentiasa dambakan kehadirannya
Pada ombak akan ku bisikan yang pantai tak pernah berubah
Pada pantai akan ku hikayatkan kesetiaan ombak yang tetap utuh
Pada mentari akan ku dendangkan puisi tentang bulan

Pada dirimu ku ikrarkan janji
Tetaplah akukan jadi bintangmu
Menemanimu di sepanjang perjalananmu......Selamanya
 

Kuala Lumpur, 1.10am, 11 Nov 2010













No comments:

Post a Comment